שיחות על: ימין ועל שמאל, הסדר הקבע, סינדרום העין האחת, הגשר ההרוס, הקמת המדינה בימינו, חיי אדם, טוהר הנשק, קיצור תולדות הכיבוש, סרבנות, משמעות החיים, חיים בלבבות, ברית כאב, מורשת רבין, החינוך לדמוקרטיה, התקשורת, הקיבוץ, האמונה
הפרוזה של תלמה אדמון, המשלבת ריאליזם נוקב עם איכות תיאור דמוית-חלום, בונה מתח סיפורי כובש, וגלה לא רק קושר התבוננות נדיר, אלא גם קושר יוצא דופן להראות לקורא – כמו בראשונה – דברים שחלף על פניהם כבר אינספור פעמים
בין חולות וכחול "שמיים" שהבאתי מפי נחום גוטמן הוא ספר שהיה קיים בטרם נכתב. תהליך כתיבתו דמה למעשה-שחזורו של כד עתיק מנופץ או פסיפס שאבניו נתפזרו, ובהמשך להקבלה מתחום הארכיאולוגיה ניתן לומר שישנם חלקים אורגניים לספר הזה שאינם כלולים במסגרתו - אם מפני שכבר סופרו בפירוט בספריו האחרים של נחום גוטמן, אם משום שנדפסו פעם אחת בבמה כלשהי ולא מצאתים, ואפ מפני שר השכחה עצמו, שפוגם בזכרונות אך גם שם להם גבול.
אף שיר ציבורי באוצר השירה העברית אינו בעל מעמד קלאסי יציב יותר מאשר בעיר ההרגה (1903) של ביאליק – שיר בעל איכות שירית-רטורית והשפעה היסטורית, חלקו של שיר זה בעיצוב האתוס הלאומי-ציוני, המשמש ביסוד תרבותנו עד עצם היום הזה, הוא רב לאין שיעור
עזרד לב לוקח אותנו למסע מרתק ועוצר נשימה אל מאחורי הקלעים של הסכסוך הישראלי פלסטיני. בגוף ראשון אנו מתוודעים למבוך של אינטרסים פוליטיים, תאוות בצע ושחיתות, מדלגים בין מסעדות פאר ואפופים עשן סיגרים סמיך
אב המנזר גיבֶּר מנוֹזֶ'ן מספר בכנות רבה על ילדותו ועל התבגרותו, על חסך באהבת אם ועל תאוות מיניות אסורות, על פחדים, בימי הביניים המוקדמים לא נכתבו אפוא כלל אוטוביוגרפיות. רק במאה ה- 12 הופיעה האוטוביוגרפיה מחדש, יהודה הרמן מקלן מספר סיפור אישי מאוד על דרכו מן היהדות אל הנצרות